دکتر جان جاب کرو بردفیلد (۲۶ دسامبر ۱۸۶۷ – ۲۳ سپتامبر ۱۹۴۳) یکی از برجسته‌ترین مهندسین استرالیا بود که نظارت بر طراحی و ساخت پل بندر سیدنی به عنوان بهترین کار وی شناخته می‌شود.

تحصیلات:

بردفیلد تحصیلات ابتدایی خود را در ایپسویچ، کوئینزلند سپری کرد، جایی که او در مدرسه دولتی ایپسویک شمالی و مدرسه تربیتی ایپسویچ حاظر شده بود. او سپس مدرک لیسانس مهندسی خود را در سال ۱۸۸۹ و سپس مدرک ارشد مهندسی خود را در سال ۱۸۹۶ از دانشگاه سیدنی، جایی که او دانشجوی کالج سنت اندرو بود دریافت کرد. او یکی از اعضای انجمن کوئینزلندرها در سیدنی بود. در سال ۱۹۲۴، بردفیلد اولین دکتری علوم مهندسی را در دانشگاه سیدنی برای پایان‌نامه خود در زمینه راه آهن برقی و پل بندر سیدنی دریافت نمود.

شغل حرفه‌ای:

از سال ۱۸۸۹ تا ۱۸۹۱، برادفیلد به عنوان یک طراح برای منطقه راه آهن کوئینزلند کار کرد.در سال ۱۸۹۱، او به اداره کارهای عمومی جنوب ولز پیوست.در سال ۱۹۱۲ او به عنوان مهندس ارشد برای ساخت خط آهن شهری منصوب شد، زمانی که ارتباط طولانی خود را با وزیر امور خارجه کاتلین موریل باتلر آغاز کرد. در سال ۱۹۱۵، برادفیلد گزارشی را ارائه کرد که طرح بزرگ برای راه آهن سیدنی را شامل برق رسانی از راه آهن حومه، یکراه آهن زیرزمینی شهر و پل بندر سیدنی می‌شد. جنگ جهانی من منجر به سقوط هر سه پیشنهاد شد.

در طول جنگ جهانی اول، بردفیلد با پروفسور وارن و آقای  کاتلر برای ایجاد اولین مدرسه هواپیمایی که خلبانان برای خدمات خارج از کشور آموزش دیده بودند، کار کرد.

طرح بندر سیدنی و راه آهن برادفیلد:

برادفیلدیک چشم انداز بزرگ برای سیستم راه آهن سیدنی داشت. برادفیلد خواستار ارائه شبکه‌ای از خطوط راه آهن زیرزمینی در زیر مرکز کسب و کار مرکزی سیدنی، ساخت پل بندر سیدنی و ایستگاه راه آهن جدید مرکزی شد. در حالیکه ایده مرکزییک حلقه زیرزمینی زیر شهر اجرا شد و تونل‌های کوچک در تعویض‌های تعیین شده برای ارائه خطوط آینده ساخته شد، بسیاری از ایده‌های مربوط به آن باقی ماندند. شبکه‌ای بزرگتر از خطوط برای حومه‌های غربی، شرقی و جنوبی پیشنهاد شد، اما اکثر این خطوط به صورت طرح باقی مانده و هرگز ساخته نشده‌اند.

ساختمان پل همزمان شد با ساخت یک سیستم زیرزمینی راه آهن در منطقه مرکزی کسب و کار سیدنی، امروز به عنوان دایره شهر شناخته شده است، و پل با این  نظر طراحی شده بود. این پل برای حمل چهار خط ترافیک جاده طراحی شده بود، درکنار پل  در هر دو طرف دو خط راه آهن و مسیرپیاده روی قرار داشت. هر دو مجموعه مسیرهای راه آهن به ایستگاه راه آهن زیرزمینی وینیارد  در انتهای جنوب پل با رمپ های متقارن و تونل ها متصل می‌شود.

خطوط راه آهن شرقی برای استفاده از یک خط راه آهن برنامه‌ریزی شده به سواحل شمالی، قبلا تعیین شده بود، گرچه برای خدمات تراموا از ساحل شمالی تا ایستگاه وینیارد استفاده می‌شد. هدف این بود که خدمات تراموا را تا زمان اجراییک سرویس راه آهن سنگین به سواحل شمالی بر عهده داشته باشد؛ با این حال، هنگامی که خدمات تراموا در سال ۱۹۵۸ متوقف شد، آنها به خطوط ترافیکی اضافی تبدیل شدند، که در حال حاضر به بزرگراه Cahill و خطوط اتوبوس های شهر متصل می‌شوند.

افسردگی و بعدا جنگ جهانی دوم همراه با رشد بعد از جنگ در استفاده از وسایل نقلیه موتوری منجر به حمایت از خدمات مسافرین در طرح برادفیلد شد که تخمین زده شده بود. بخشی از شهر زیرزمینی ساخته شده و به عنوان دایره شهر کنونی وجود دارد. بخش‌های کوچک نیز برای خطوط پیشنهادی شهر پیشنهاد شده بود، از جمله سیستم عامل‌های اضافی در ایستگاه‌های راه آهن وینیارد و سنت جیمز که هرگز برای حمل و نقل ریلی سنگین استفاده نشد.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم