طراحی و نوآوری‌های نوین همواره در معماری پیشرو  هستند. با تغییرات و همه گیری COVID-19 حوزه معماری در تلاش است تا چالش‌های مختلفی را که همه گیری ایجاد کرده است، برطرف کند. گرچه ممکن است این زمان طولانی نباشد، اما زمان مناسبی برای پیش‌بینی موقعیت‌های ناشناخته احتمالی در آینده و یادگیری نحوه واکنش به آنها است.

همکاری میان رشته‌ای
در آینده، معماری یک رویکرد میان رشته‌ای را در پیش خواهد گرفت که در آن صنعت برای غلبه بر چالش‌ها با سایر بخش‌ها همکاری خواهد کرد. این بخش‌ها شامل کشاورزی، انعطاف‌پذیری و بهداشت شخصی است. استفاده مجدد تطبیقی و روند استفاده از ساختارهای موجود برای رسیدن به هدفهای جدید، محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. " فروش آنلاین محصولات طراحی داخلی  برای سرمایه گذاران، طراحان و برندها از اهمیت بیشتری برخوردارخواهد شد."


پروژه‌های جدید
پروژه‌های جدید پایداری سازه‌ها را در نظر می گیرند. این امر برای ساختن فضاهای زود بازده  بسیار حیاتی خواهد شد. واکنش‌های اضطراری و سازگاری به عوامل اصلیبرای زیر ساخت های آینده تبدیل می‌شوند.
 

تغییر شکل خانه‌ها
همانطور که مردم وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، مفهوم خانه تغییر خواهد کرد و طراحی معماری بیشتر به تجدید نظر در "نیازهای جدید" و نیازهای خانه متمرکز خواهد بود. به عنوان مثال، روش‌هایی برای قرار دادن نور طبیعی و فضای سبز در خانه، یا ورودی‌های انتقالی برای راحتی خانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.
 

پارامترهای جدیدتر
"سلامتی" جنبه دیگری است که نحوه ساخت ساختارها را تعیین خواهد کرد. با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی از چیدمان‌های جدید استفاده خواهد شدو قطعا  از متریال‌ها و منابعی که از شیوع بیماری جلوگیری می‌کنند کاربرد بیشتری خواهند یافت و ایده طراحی مدولار  درساختمان، سازه‌های سبک و عناصر پیش ساخته به پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

 

آینده معماری در سطح شهر

 

تجسم مجدد فضاهای عمومی
نیاز به  طراحی فاصله اجتماعی در فضاهای عمومی اکنون واقعیتی قابل انکار است. با تغییر قوانین فاصله اجتماعی تغییر می‌کند و  فضاهای عمومی درحین ایجاد تعامل باید انعطاف بیشتری داشته باشند. آنها باید بتوانند هنجارهای فاصله اجتماعی را تا زمان بیماری برآورده کنند.
طراحی فاصله اجتماعی در رستورانی با محافظ پلاستیکی به عنوان محافظت در برابر ویروس ها و یا ایجاد فواصل مناسب در مکان‌های اداری نمونه ای از تغییراتی است که موج تغییراتش آغاز و رو به رشد خواهد بود و احتمالا در آینده حتی پس از کرونا ادامه خواهد یافت.


حمل و نقل عمومی
فاصله اجتماعی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را مختل کرده است. به همین دلیل است که ساکنان شهر به پیاده روی یا دوچرخه‌سواری به مکانها یا استفاده از وسایل شخصی ترغیب می‌شوند که این بدان معناست که آینده معماری و طراحی فضاهای شهری باید الزامات و بستر کافی برای چنین  اقدامی را داشته باشد.
 

ادامه کار
شرکت‌ها باید بدانند که چگونه کارمندان، فناوری، زنجیره تأمین و اطلاعات را مدیریت کنند تا روی پای خود بمانند و اعتبار خود را حفظ نمایند. آنها تصمیمات خود را بر اساس بهترین شیوه‌ها بنا می‌کنند و از بینش رویدادهای مهم قبلی که بر معماری تأثیر گذاشته استفاده خواهند کرد.
 

 تجدید ساختار
شرکت‌ها باید جنبه‌های مختلفی از ساختار تجاری خود را در نظر بگیرند که شامل مدیریت، استفاده از فناوری و حتی استخدام می‌شود. آنها باید راه‌حلهایی ارائه دهند که اختلالات بعدی را به حداقل برسانند و فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کنند همچنین باید بفهمند که چگونه آسیب پذیری را کاهش دهند.

تغییر مدل‌های کاری
مشاغل از روش‌های کار از راه دور استفاده کرده و شرکت هایی که نتوانستند با دورکاری سازگار شوند باید آزمایش کنند که چگونه و کجا می توانند کار کنند. شرکت‌ها برای پیشرفت باید تعیین کنند که کدام مدل کاری می‌تواند به آنها در رونق کسب و کارشان کمک کند.

 

معماران جوان و مشتاق

 

دانشجویان
با رویکرد آنلاین برای آموزش معماری آینده برای دانشجویان معماری ممکن است تلخ باشد، اما دانشجویان جدید باید در بلند مدت تمرکز زمانی خود را برای درخواست شغل برای یادگیری عملی قرار دهند. فارغ التحصیلان تازه وارد نیاز به ایجاد نمونه کارهای قوی برای به نمایش گذاشتن مهارت ها و ایده‌های خود دارند. در حال حاضر، آنها حتی ممکن است مجبور شوند فرصت‌های خارج از معماری را که از مهارت‌های آنها استفاده می‌کنند برای داشتن فرصت‌های شغلی و مالی در کنار یادگیری، در نظر بگیرند.
 

جوانان حرفه‌ای
در واقع برای متخصصان جوان ممکن است یافتن فرصت‌های شغلی جدید یا ارتباط با شرکت‌هایی که در آنها کار می‌کنند دشوار باشد. اما بسیار مهم است که آنها ارتباط با مدیران خود را حفظ کنند. آنها حتی می‌توانند برای ارتقا مدارک و راه‌هایی برای بهره مندی از شغل فعلی خود یا گسترش پتانسیل خود راهکارهایی پیدا کنند. معماران  باید بدانند که هنوز فرصت‌های بی‌شماری برایشان وجود دارد به شرطی که از دیدگاه فرصت برای رشد به این تغییرات و چالش‌های کرونا نگاه کنند.
به طور خلاصه احتمالا  آینده معماری با آنچه می‌دانیم و یا حدس میزنیم متفاوت خواهد بود. حتی وقتی ویروس کرونا ریشه کن شود، این همه‌گیری معماران و شرکت‌های معماری را مجبور می‌کند تا برای ویروس‌های مشابه یا هنجارهای جدید اجتماعی‌، آماده شوند.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم