در کدام اتاق بیشتر وقت می‌گذرانیم؟ قلب هر آپارتمان یا خانه کجاست؟ صبحانه، ناهار، شام، هر میان وعده، صرف کردن غذای جدید، آشپزی و ... همه این کارها را ما در آشپزخانه انجام می‌دهیم. و اگر راحت و زیبا باشد، بودن و آشپزی در آن هزار برابر دلپذیرتر است. رنگ‌هایی مانند چوب طبیعی، سفید، کرم و خاکستری محبوب‌ترین طیف‌های ست آشپزخانه و مد روز هستند. بیشتر مواقع این رنگ‌ها به عنوان رنگ پایه پایه انتخاب می‌شوند. رنگ‌های دیگر نیز به صورت عناصر جداگانه استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، کابینت‌های بالا یا پایین یه هر قطعه دیگر. از این قطعات برای استفاده در طیف‌های آبی، سبز و قهوه‌ای گرم می‌تواند استفاده کرد که در حال ترند شدن هستند.

خاکستری

با تمام طیف‌های خاکستری روشن‌، می‌توانید یک فضای دنج و فوق العاده مدرن ایجاد کنید. اغلب این رنگ به عنوان پس زمینه استفاده می‌شود و ترکیب رنگ سفید با آن حتی چشم نواز تر به نظر می‌رسد. رنگ‌های سفید، سیاه و برنجی می‌توانند ترکیب خوبی با رنگ خاکستری باشند.

سفید

این رنگ هرگز از مد نمی‌افتد، زیرا دکور و شخصیت خاصی را به فضا می‌آورد. آشپزخانه‌های سفید روشن، تمیز به نظر می‌رسند و به دکوراسیون زیادی احتیاج ندارند. رنگ سفید هرگز خسته کننده به نظر نمی‌رسد. اگر فضا اجازه می‌دهد یک جزیره به آشپزخانه اضافه کنید. این روش حس صنعتی‌تری به فضا می‌بخشد. یک جزیره، آشپزخانه سفید، دیوارهای یکرنگ به علاوه ترکیباتی از فلزات گرم همیشه تازه و شیک به نظر می‌رسد.

مشکی، پادشاه طرح‌های مینیمال:

رنگ مشکی گرافیک و عمق خاصی را به فضا اضافه می‌کند. این یک باور اشتباه است که دکور مشکی مردانه است. فضای داخلی مدرن از کلیشه‌های جنسیتی پیروی نمی‌کند. این رنگ با کفپوش‌های صیقلی، چوبی، ظروف سنگی چینی، فلزات به خوبی ست می‌شود. لازم به ذکر است که در مقایسه با سفید، دکور کابینت مشکی در فضاهای بسته جمع و جورتر به نظر می‌رسد. اگر فضا کوچک باشد، یک رنگ مات سیاه انتخاب کنید، براق بودن می‌تواند از نظر بصری اندازه اتاق را کوچک‌تر نشان دهد.

ترکیب سیاه و سفید یک راه حل کلاسیک برای ایجاد فضای داخلی آشپزخانه است. امروزه طرح‌های سنتی در دنیای طراحی مدرن با طیف‌های خاکستری و پاستلی مثل صورتی یا آبی ترکیب شده است. اما این دکور به یک فضای بزرگ و روشن نیاز دارند، در هر صورت این رنگ اتاق را تا حدی تاریک می‌کند. بنابراین، برای یک فضای باز مناسبتر است.

 

ترکیبی

هر کس انتخاب می‌کند چه نوع آشپزخانه‌ای را می‌خواهد ببیند: روشن و ظریف یا تیره و کاربردی. طیف‌های مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارند. رنگ‌های مرسوم در آبی، سبز و طیف های مختلف‌شان به خوبی با چوب، سنگ، شیشه یا فلز ترکیب می‌شوند.

 

سبز- خاکستری

سبز گرم

تناژ آبی

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم