یک هنرمند فرانسوی از یک اثر هنری سبک «فریب چشم» در ایتالیا رونمایی کرد. «جِی آر»(JR) که یک هنرمند فرانسوی است اینبار جدیدترین اثر هنری خود را که به سبک «فریب چشم» خلق شده است بر روی ساختمانی در شهر «رم» واقع در ایتالیا رونمایی کرده است.

این اثر هنری به نحوی خلق شده است که به نظر می‌رسد بخشی از فضای داخلی یک ساختمان به رنگ سیاه و سفید از خیابان قابل مشاهده است.

«کاخ فارنیسه» اکنون مقر سفارت فرانسه در ایتالیا است در مرکز «رم» واقع شده است. درحال حاضر پروژه چهار ساله مرمت این ساختمان درحال برگزاری است و داربست‌هایی در بخشی از فضای بیرونی این ساختمان نصب شده است که البته اکنون با اثر هنری «جی آر» پوشانده شده است.

«جی آر» با این اثر نمایی از فضای داخلی کاخ و طاق‌ها و ستون‌های آن را به نمایش می‌گذارد. در این اثر به نظر می‌رسد بخشی از نمای بیرونی ساختمان جدا شده است تا فضای داخلی قابل مشاهده شود.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد :« این کاخ به روی همه مردم باز نیست... در این مکان بخش‌هایی وجود دارد که قابل مشاهده نیستند. این یکی از روش‌ها نمایش فضای داخلی ساختمان است. این اثر فرسکوها و طاق‌هایی اصلی این ساختمان که اکنون دیگر وجود ندارند را به تصویر کشیده است.»

این اثر فقط یکی از چندین اثر هنر عمومی «جی آر» است.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم