برج N سئول

از وقتی انقلاب صنعتی چهره شهرها را تغییر داد، ساخت بناهای مدرن نیز قوت گرفت. برج‌ها که حالا به بلندی و زیبایی‌شان در سراسر جهان شناخته می‌شوند به جز کارکردشان تبدیل به یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار شده و جای خود را در بین گردشگران و توریست‌ها هم باز کرده است.

برج سئول که به برج N سئول نیز شهره است یکی از همان برج‌هایی است که علاوه بر کارکرد مخابراتی‌اش به بلندترین و جذاب‌ترین سازه مدرن این شهر بدل شده است.

این برج که با نام های برج سئول و برج نامسان نیز شناخته می‌شود یک برج مخابراتی و رادیویی و تلویزیونی است که بر روی کوه معروف نامسان قرار گرفته است. کوهی که در سرود ملی کره ای ها هم از آن یاد می‌شود و سبب شده تا این برج با ارتفاع 236 متری خود به یکی از مرتفع‌ترین نقاط شهر سئول تبدیل شود.

بلندترین نقطه شهر سئول

نوک این برج بلندترین نقطه شهر سئول است. این برج اولین بار در سال 1980 به روی گردشگران باز شده و نمایش‌های نوری معروف آن بعدتر در سال 2005 به آن افزوده و پس از آن حرف N نیز به عنوان حرف اول کلمه «new» یا جدید، کوه نامسان و کلمه «nature» به نام برج الحاق گردید.

بعد از خرید بلیط از باجه پایین برج می‌توانید به بالای آن رفته و پانوراماهایی دیدنی را از رصدخانه آن تماشا کنید.این طبقه رستوران‌های خوبی هم دارد که شامل یک رستوران فرانسوی می‌شود که هر 48 دقیقه یک دور کامل می‌چرخد.

معماری برج سئول

معماری این برج توسط یکی از بهترین معماران گذشته کشور کره یعنی جانگ جونگ ریول صورت گرفته و بعدها بخش‌های مختلفی در طول زمان به این برج اضافه شده است. امروزه این برج حتی دارای یک موزه استکه می‌توانید از آن نیز دیدن کنید.

نام اصلی این برج در واقع برج سی جی سئول نام دارد که مردم محلی آن را با نام برج شمال سئول می‌شناسند، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برج طبق نظرسنجی‌های مختلف در سراسر دنیا به عنوان یکی از پانصد جاذبه برتر شناخته شده است. از داخل شهر تا کوه نامسان که این برج بر روی آن قرار دارد یک تله کابین وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به برج از این تله کابین استفاده کنید.

بخش‌های مختلف برج

برج از سه بخش اصلی به نام‌های لابی، پلازا و برج تشکیل شده است که هرکدام از این بخش‌ها طبقات و امکانات متعددی دارند. با ورود به بخش لابی کیوسک اطلاعات برج، کافه‌ها، اتاق پرستار بچه، تئاتر کودکان، فروشگاه‌های سوغات و هدیه، کافه شکلات، موزه‌ها و ورودی بخش رصدخانه قرار دارد.

پلازا از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول شما فست فودها، غرفه های فروش بلیط، تراس و فروشگاه‌های سوغاتی را خواهید دید.

طبقه دوم مملو از کافه‌ها، رستوران ها به خصوص رستوران‌های ایتالیایی است اما جاذبه اصلی طبقه دوم تراسی است که در پشت بام تعبیه شده و سه درخت قفل عشق را در خود جای داده است. درخت‌هایی از قفل آن هم با رنگ و بوی عشق و سبدی که پر از کلیدهای قفل‌هاست.

برج

بعد از پلازا نوبت به برج می‌رسد. این بخش شامل چهار طبقه است. با چهار بخش برای دیدن نماهای مختلف شهر آن هم در ارتفاع 239 متری برج که معادل با ارتفاع 479 متری از سطح دریاست.

در این قسمت تلسکوپ‌هایی تعبیه شده است تا دورترین مکان‌های شهر را هم از نزدیک ببینید. یک قسمت از این طبقات به رستوران‌هایی اختصاص دارد که گردان هستند و هر 48 دقیقه یکبار می‌چرخند.

علاوه بر رستوران گردان دو رستوران دیگر به همراه فروشگاه‌های مختلف در این بخش قرار دارند. در این طبقات بخشی قرار دارد که با 32 صفحه نمایش غول پیکر یک فیلم پاناروما از تاریخ کره را با نمایی 360 درجه به نمایش می‌گذارد. این برنامه در طبقه سوم برج اجرا می‌شود.

در سایر طبقات رستوران کره‌ای، آتلیه عکاسی، کافه آسمان، محل استراحت، رصدخانه آنالوگ، دریاچه آرزو، رصدخانه دیجیتال، تلسکوپ‌های ستاره‌شناسی قوی، مغازه‌ها و رستوران‌های مجلل قرار گرفته‌اند.
سالانه چیزی در حدود 12 میلیون نفر از این برج بازدید کرده و در نظرسنجی‌های صورت گرفته این برج در صدر جاذبه‌های گردشگری سئول قرار گرفته است.

درخت عشق در برج ان

برج ان سئول دارای هفت درخت مصنوعی عشق در تراس‌های خود است. درخت‌های عشق به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند وزن زیادی از قفل‌های عشق را تحمل کنند.

هم‌چنین متصدیان برج سطل مخصوصی را برای کیلد‌های قفل در نظر گرفته‌اند تا عاشقان پس از بستن قفل‌ها، کلیدشان را از برج به سمت پایین پرت نکنند و برای تراس‌ها حفاظ شیشه‌ای کار گذاشته‌اند تا از آویزان کردن قفل‌های عشق به نرده و فنس تراس جلوگیری شود.

برای رسیدن به این برج می توانید از اتوبوس‌های ویژه زرد رنگی که مخصوص رساندن گردشگران به بالای تپه هستن، استفاده کنید. این برج محبوب ترین جاذبه شهر سئول در تعطیلات آخر هفته و بعد از ظهرهاست.

 

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم