موسسه طراحی اسپانیایی Masquespacio (مستقر در والنسیا) در جدیدترین پروژه خود در سال ۲۰۲۱ میلادی در شهر تورین (Turin) ایتالیا ایده متفاوتی را برای طراحی یکی از شعبه‌های رستوران زنجیره‌ای ایتالیایی Bun به کار گرفته است؛ آن ایده چیزی نیست جز بهره‌گیری از پالت رنگی جذاب صورتی، سبز و آبی! جالب است بدانید ترکیب صورتی و سبز با سکوهای نشیمن آبی، فضا را شبیه به یک استخر شنا کرده است.

این رستوران، نسل جوان را در راس گروه مشتریان خود قرار داده است. سه بخش مجزای این رستوران با سه رنگ صورتی، سبز و آبی تفکیک شده است و فضای بسیار شاد و پویایی را بوجود آورده است. یکی از نقاط قوت طراحی این پروژه آن است که وقتی از بیرون به فضای داخل نگاه می‌کنیم، اینطور به نظر می‌رسد که هر یک از سه پنجره بزرگ در ویترین، یکی از سه رنگ را در دل خود قاب کرده است.

به محض ورود به فضای داخل این رستوران ۱۲۰ مترمربعی با یک کانتر سفارش در روبرو و یخچال نوشیدنی‌ها و بستنی‌ها در سمت چپ مواجه می‌شویم که به رنگ سبز مایل به خاکستری طراحی و جانمایی شده‌اند (رنگ سازمانی این رستوران سبز می باشد). در همین قسمت، صفحات نمایشگر با فریم‌های طلایی، هارمونی بسیار مناسبی با لوگوی برگر که کمی جلوتر از این فضا قرار دارد و آن هم به رنگ طلایی می‌باشد، فراهم آورده است. لازم به بیان است برای هر دو فضای نشیمن مجزا که یکی به رنگ آبی است و دیگری به رنگ صورتی، مبلمان سفارشی طراحی شده است. در مرز بین این دو بخش، یک کانتر قرار گرفته است که نیمی از آن به رنگ صورتی و نیمه دیگر آن به رنگ سبز است و از نظر بصری، این دو بخش مجزا را به هم گره می‌زند.

طراحان در بخش صورتی رنگ، یک فضای شاخص قوس‌دار برای نشستن در نظر گرفته‌اند؛ این قسمت روی پله‌هایی که در بعضی نقاط تبدیل به سکو و گلدان شده است، قرار گرفته است و مشتری‌ها را به سوی خود دعوت می کند. در بخش آبی رنگ نیز تمام متریال‌ها کمرنگ انتخاب شده‌اند، تا تداعی‌کننده استخر شنا باشند! همچنین متریال سقف و المان نردبان نیز به منظور ایجاد حس شناور بودن در آب در فضا لحاظ شده است.

آنا میلنا هرناندز پالاسیوس (Ana Milena Hernández Palacios) همبنیانگذار استودیوی طراحی Masquespacio درباره این پروژه چنین می‌گوید: ” ما در فرآیند طراحی این پروژه تلاش زیادی داشتیم تا به یک ترکیب بندی خوب و اصولی از رنگ ها و متریال‌ها برسیم؛ در این پروژه، آلترناتیوهای زیادی برای ترکیب رنگ داشتیم که همگی پویا و جوان پسند بودند… و انتخاب از میان گزینه‌های گوناگون، کار بسیار دشواری بود! “

مبلمان استفاده شده در پروژه شعبه رستوران زنجیره ای Bun در شهر تورین (Turin) توسط موسسه طراحی اسپانیایی Masquespacio طراحی شده است. البته در این بین یک استثنا نیز وجود دارد! کاشی‌های مورد استفاده در این پروژه، تولید شده توسط کمپانی کاشی و سرامیک اسپانیایی Complementto می‌باشند. آنا میلنا هرناندز پالاسیوس (Ana Milena Hernández Palacios) در این باره می‌گوید: “برای مشتریان این رستوران مهم است که فضای نشستن ایده‌آل و منحصر به فردی را تجربه نمایند! بخش‌های مجزای این رستوران در عین حال که ظاهری متفاوت و جدا از هم دارند، از هویت واحد و یکسانی پیروی می‌کنند. “

در انتها بد نیست بدانید موسسه خلاقیت و طراحی Masquespacio در سال ۲۰۱۰ میلادی و توسط دو معمار جوان به نام های آنا میلنا هرناندز پالاسیوس (Ana Milena Hernández Palacios) و کریستف پناس (Christophe Penasse) پایه گذاری شده است. این استودیوی طراحی با تمرکز بر دو موضوع طراحی داخلی و بازاریابی و با رویکرد ارائه ایده‌های منحصر به فرد، مفاهیم تازه و متفاوتی را در دنیای طراحی معماری رواج داده است! این استودیوی خلاقیت و طراحی در سال ۲۰۲۰ میلادی، توسط مجله بین‌المللی Elle Decoration به عنوان استودیوی بااستعداد و جوان سال شناخته شد!

 

 

 

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم