مرکز آب درمانی MIST واقع در چین توسط گروه معماری Department of ARCHITECTURE طراحی و به اجرا رسیده است. بهترین ویژگی تفریحگاه MIST در داخل آن نهفته است. چگونگی جذب زیبایی غیر ملموس آب زیرزمینی چالش معماران در طراحی این پروژه بوده است. تیم معماران با الهام از بخار آب این چشمه زیر زمینی استراحتگاه MIST را طراحی نموده‌اند.

مشخصات کلی پروژه :

معمار : گروه معماری Department of ARCHITECTURE
مکان پروژه : چین
سال ساخت : 2018


 

تیم معماران سعی در گسترش زیبایی سورئال و رازآلود این مجموعه در تمام جنبه‌های طراحی، از طرح اصلی بنا گرفته تا معماری و معماری فضای داخلی داشته اند. اینستالیشن‌های عظیم به سایت پروژه وابسته هستند. و به دنبال این بوده اند تا از پدیده‌های طبیعی وابسته به بخار آب و آب بهره گیرند. که به طور اختصاصی برای این پروژه طراحی شده‌اند. این اینستالیشن ها به عنوان المان های اصلی این طرح که کل تجربه این فضا را به هم ارتباط می دهد، عمل نموده و در این تفریحگاه نصب شده‌اند.

اینستالیشن ساخته شده در لابی و بار متشکل از صد ها لایه کریستالی شفاف و رنگی است. این اینستالیشن با الهام از خاصیت عبور طیف نور از بخار داغ ساخته شده است. بسته به زوایه دید مخاطب، کریستال‌ها متفاوت به نظر می‌رسند. فضای داخلی به شکل تک رنگ طراحی شده و به وسیله کریستال های اینستالیشن و روشنایی‌های مجسمه مانند واقع در پیرامون مبلمان، افکت های رنگی در فضا ایجاد شده است.

اینستالیشن واقع در رستوران این مجموعه با الهام از خط نقره ای رنگ بخار آب ساخته شده است. این اینستالیشن معرف موقعیت نشیمن ها و آشپزخانه است. در گوشه‌های صفحات آکرلیکی نورپردازی با قابلیت تغییر نور تعبیه شده که موجب ایجاد حی متفواتی در ساعات مختلف می‌شود.

در سالن رقص، ماتریسی قرار داده شده که از 45000 حلقه‌ آکریلیک تشکیل شده است. و موجب ایجاد یک فرم ابر مانند و نیمه شفاف و نامنظم شده است. در مرکز اینستالیشن ابری شکل، حلقه های نوری با قابلیت تغییر رنگ تعبیه شده است. این حلقه ها نور را پراکنده کرده و محیطی متفاوت وابسته به عملکردهای خاصی که در سالن رقص برگزار می‌شود را فراهم می‌نماید.

در آتریوم‌های دو فضای اقامتی، اینستالیشن های عظیم قرار دارد این اینستالیشن ها با الهام از دو حالت آب ساخته شده‌اند:

حالت شبنم
حالت قطره

این اینستالیشن‌ها بیشتر بر ویدهای عمودی تاکید دارند و تجربه‌ایی از یک حس غیر واقعی و تصوری خیالی از مقیاس و گرانش را ارائه می‌دهند.

در این مرکز آب درمانی، اینستالیشن های هنری صرفا نقش دکوراتیو ندارند. این اینستالیشن‌ها به منظور افزایش حس مکان این استراحتگاه و تامین عملکرد های آن به طور جدا نشدنی با معماری بنا تلفیق شده‌اند. هم چنین موجب غنی‌تر شدن تجربه های حسی میهمانان این تفریحگاه شده‌اند.

 

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم