سیستمی توسط دانشگاه UWE Bristol و شرکت مهندسی TerOpta و Costain در انگلستان در حال ساخت است که با استفاده از هوش مصنوعی میزان انرژی و بهره‌وری در ساختمان‌های تجاری را مشخص می‌کند. در این سیستم متخصصان بازده انرژی را در بخش‌های مختلف ساختمان، در زمان‌های مختلف روز تجزیه و تحلیل می‌کنند و در نهایت اقدامات لازم جهت استفاده صحیح از این انرژی‌ها را انجام می‌دهند.  

فرآیند این سیستم به این صورت است که ابتدا اطلاعات ساختمان توسط شبکه‌ای از سنسورهای هوشمند جمع آوری می‌شود تا متخصصان تصویر دقیقی از مصرف انرژی در ساختمان‌های تجاری داشته باشند. سپس مطابق با این اطلاعات متخصاصان شروع به راهنمایی و ارائه راهکار برای بهینه کردن انرژی در ساختمان می‌کنند.

سنسورهای هوشمند که در داخل و خارج ساختمان نصب می‌شوند، دما، رطوبت، شدت نور محیط، دمای بیرونی، سرعت باد و تابش خورشید را اندازه گیری می‌کنند.

سپس با توجه به اطلاعاتی که توسط این سنسورها دریافت شده متخصصان به مشتری توضیح می‌دهند که سیستم‌های فعلی ساختمان چگونه کار می‌کنند و توصیه می‌کنند که چه کارهایی می‌توانند انجام دهند تا میزان مصرف انرژی در ساختمان بهینه شود.

سازندگان این پروژه بر این عقیده هستند که این سیستم به صرفه جویی در مصرف انرژی و رشد ساختمان‌های کارآمد کمک می‌کند.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم