شرکت تویوتا در نظر دارد تا نمونه اولیه «شهر هوشمند» را که به نام «Woven City» نامگذاری شده است، در ژاپن بسازد. این شهر به گفته سازندگانش، به حقیقت پیوستن یک رویاست. Woven City، در نزدیکی کوه فوجی در ژاپن ساخته خواهد شد. آکیو تویودا (Akio Toyoda)، رئیس این کمپانی خودروساز، شهر «Woven City» را یک زندگی آزمایشگاهی توصیف کرده است. مقصود وی از این عنوان بدین جهت است که در این دنیای واقعی(شهر Woven City)، هزاران نفر ساکن خواهند شد و وسایل نقلیه خودکار، روبات‌ها، اسکوترهای برقی هوشمند، خانه‌های هوشمند و هوش مصنوعی در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

تویوتا اعلام کرده است که در ابتدا در نظر گرفته شده در این شهر 2000 نفر زندگی کنند. این 2000 نفر شامل کارمندان، فروشندگان فروشگاه‌ها و تعدادی دانشمند می‌باشد.

برای ساخت شهر Woven City قرار است تا از مصالح ساختمانی سبز استفاده شود. به عنوان مثال اکثر ساختمان‌ها از چوب ساخته خواهند شد تا انتشار کربن را به حداقل برسانند. وسایل نقلیه کاملا اتوماتیک هستند و هیچ آلودگی در محیط ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای تولید انرژی و برق علاوه بر انرژی خورشیدی از پیل سوختی هیدروژنی استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که طراحی این شهر هوشمند، با همکاری معمار مشهور دانمارکی «Bjarke Ingels» انجام گرفته است.

این شهر در نگاه اولیه شاید برای این کمپانی سودمند باشد اما در آینده مسیر شهر سازی را می‌تواند تغییر دهد و راه را برای ساخت شهرهای هوشمند دیگر باز کند.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم