CALOSTAT نسل جدیدی از عایق حرارتی است که پایه اصلی تشکیل دهنده آن مواد معدنی هستند.

 در کشور انگلستان عایق‌هایی به نام CALOSTAT تولید شده‌اند که پایه اصلی تشکیل دهنده آنها از مواد معدنی است. به لحاظ شیمیایی جزء اصلی این عایق‌ها از سیلیکون دی‌اکسید است. سیلیکون دی‌اکسید یک جزء مهم در شن و ماسه است. واضح و روشن است که عایقی که از این مواد ساخته شود باید عایق حرارتی خوبی باشد.

عایق‌های CALOSTAT در سال 2015 به بازار معرفی شده‌اند و به صورت پانلی هستند. مطابق با ارزیابی فنی اروپایی‌ها، CALOSTAT می‌تواند برای عایق‌بندی کف، سقف و دیوار به کار برود.

یکی از ویژگی‌های مهم این عایق آن است که هیچ ضرری به سلامت انسان وارد نمی‌کند. همانطور که میدانیم آزبست ها عایق های خوبی هستند اما به دلیل مواد سمی که در هوا منتشر می‌کند استفاده از آن ممنوع اعلام شده است. عایق CALOSTAT هیچ مواد سمی به هوا منتشر نمی‌کند و به اصطلاح امتحان خود را پس داده است.

شایان ذکر است که پانل‌های CALOSTAT علاوه بر اینکه در فضای داخلی بکار می‌روند می‌توانند در فضای بیرونی و نمای بیرونی ساختمان، بویژه مناطقی که در برابر حرارت و آتش آسیب‌پذیر هستند بکار بروند.

یکی دیگر از ویژگی‌ها مهم و فنی این عایق هیدروفوبیک یا آب‌گریز بودن آن است. بدان معنی که آب نمی‌تواند در پانل‌های آن نفوذ کند.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم