کمپانی Cemex اولین بتنی که میزان کربن آن پایین است را به بازار ساختمان وارد کرد. این بتن اولین بتن آماده‌ایست که به کاهش و حذف انتشار کربن در محیط کمک می‌کند.

کمپانی CEMEX یک شرکت مصالح ساختمانی چند ملیتی مکزیکی است. این شرکت سیمان و مخلوط آماده بتن را تولید و به بیش از 50 کشور توزیع می‌کند. تغییرات اقلیمی سالهاست که به یکی از دغدغه‌های اصلی این کمپانی تبدیل شده و سعی دارد تا مصالحی بسازد که به محیط زیست کمک می‌کند. در این راه این مجموعه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و اخیرا اعلام کرده است که یک استراتژی اقلیمی بلندپروازانه دارد که شامل یک هدف جهانی جدید برای کاهش انتشار CO2 تا سال 2030 است. CEMEX همچنین گفته است که آرزو دارد تا سال 2050 بتن‌هایی تولید کند که میزان انتشار CO2 آنها برابر با صفر باشد. شایان ذکر است که اولین خط تولید این بتن کم کربن در ژوئیه سال 2018 توسط کمپانی CEMEX در فرانسه راه اندازی شد.

CEMEX برای کمک به کاهش 70 درصدی انتشار کربن، سیمان ژئوپلیمر را به عنوان یک راه حل خلاقانه معرفی کرده است که در مرکز تحقیق و توسعه جهانی خود در سوئیس ساخته شده و می‌تواند در برنامه‌های خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

بتن، یک بخش مهمی از ساخت و ساز را به خود اختصاص می‌دهد. این متریال مقرون به صرفه است، پر کاربرد است و اغلب از مواد طبیعی محلی ساخته می‌شود. بتن برای ساخت زیر ساخت‌های مراکزی که بهداشت، انرژی و آب تصفیه شده ما را تامین می‌کند بکار می‌رود. از آن مهم‌تر برای ساخت خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و ... بتن یک جزء مهم و جدا نشدنی است.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم