Breathing Skins، متریالی است که می‌تواند میزان نیاز ساختمان به انرژی را کاهش دهد و آب و هوای سالم‌تری در فضای داخلی ساختمان ایجاد کنند.

روش‌های نوآورانه بسیار زیادی برای کاهش وابستگی ما به گرما و سرمای مصنوعی در خانه‌هایمان وجود دارد. یکی از این روش‌های نوآورانه و نوظهور توسط مهندسی به نام «توبایس بکر» با الهام از «پوست انسان» ساخته شده که تحت عنوان Breathing Skins به معنای پوست‌های تنفسی شناخته می‌شود. برای این نوآوری، این مهندس نامزد دریافت چندین جایزه آلمانی از جمله جایزه طراحی آلمانی 2017 شده است. توبایس بکر، در توسعه این فناوری از اصول زیست توده که در آن سیستم‌ها و الگوها از طبیعت به منظور حل مشکلات استفاده می‌کنند، سود برده است.

Breathing Skins، از ماهیچه‌های مصنوعی نیوماتیکی تشکیل شده که با تغییر فشار هوا کنترل می‌شوند. این مصالح ساختمانی سبز که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت به عوامل خارجی حساس است و به آنها واکنش نشان‌ می‌دهد و عبور هوا، صدا، نور، گرما و سرما را کنترل می‌کند.

همانند پوست انسان، این متریال با نوسانات شرایط بیرونی ساختمان سازگار است و برای حفظ دمای داخلی ثابت، تبادل را کنترل می‌کند.

روش کار این متریال بر اساس اظهارات مخترعش بدین صورت است که نمای ساختمان با کانال‌های هوا یا ماهیچه‌های مصنوعی نیوماتیکی که مانند منافذ پوست انسان کار می‌کنند، پوشیده می‌شود. اندازه دیافراگم این کانال‌ها می‌تواند افزایش یا کاهش پیدا کند تا امکان تنظیم میزان دید، هوا و نور وجود داشته باشد. همچنین یک کمپرسور کم مصرف برای کنترل مجاری هوا، بین دو سطح شیشه‌ای لحاظ شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این طرح این است که می‌توان به منظور تغییر آب و هوای داخل ساختمان، با توجه به نیازها و ترجیحات خود، نمای ساختمان را تغییر داد.

پروژه‌ پوست‌های تنفسی(Breathing Skins) یک پتانسیل شگفت‌انگیز برای دستیابی به آب و هوای ایده‌آل داخلی با روشی سازگار با محیط زیست دارد. همچنین راهی را برای ساختمان‌هایی فراهم می‌کند که به تنهایی با تغییرات محیطی سازگار می‌شوند مثل ساختمان‌های هوشمند، تعاملی و همچنین پاسخگو.

 

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم